Terug naar het overzicht

Onderzoek naar de eetwensen van bezoekers van een dagje uit

In oktober 2020 hebben we een onderzoek laten uitvoeren door Markteffect onder ongeveer 1.000 bezoekers van een dagje uit. Doel van het onderzoek was om in kaart te brengen wat bezoekers consumeren en hoe zij beïnvloed kunnen worden om voor gezond eten en drinken te kiezen. 

Hierbij enkele bevindingen. Ben je benieuwd naar alle resultaten van het onderzoek? Stuur een e-mail naar gezonduit@jogg.nl en ontvang de whitepaper.   

Bezoekers vinden gezond eten belangrijk
Ruim de helft van de respondenten geeft aan gezond eten (heel) belangrijk te vinden tijdens een dagje uit (54%). 6 op de 10 respondenten vindt het (heel) belangrijk dat (klein)kinderen gezond eten tijdens een dagje uit (59%).

Het gezonde aanbod blijft achter 
Slechts een derde vindt het gemakkelijk om tijdens een dagje uit gezond te eten en 22% vindt dat er veel keuze is uit gezonde producten. 

Bezoekers waarderen communicatie over gezonde voeding
Twee op de drie respondenten is het eens met de stelling ‘Ik vind het goed als dagattracties actief gezondere producten promoten'. De helft van de respondenten verwacht dat de dagattractie hen informeert over gezondere eetkeuzes. 

 

 

 

Blijf op de hoogte

Ontvang het laatste nieuws, best practices en tips & tricks.