Terug naar het overzicht

Efteling maakt dagje uit gezonder

Vorige week publiceerde de Efteling haar nieuwe horecaconcept de Betere Keuze. Met de Betere Keuze biedt het attractiepark haar bezoekers een gezonder alternatief in iedere productgroep. Afgelopen jaar ondertekende de Efteling al de ambitie van Gezond Uit*, onderdeel van JOGG. Met het nieuwe horecaconcept zet de Efteling de volgende stappen in het gezonder maken van het voedingsaanbod.

Het nieuwe horecaconcept past bij de ambitie van de Efteling om gezondere alternatieven te bieden en dit aanbod stapsgewijs uit te breiden. Michiel van Kempen, assortimentsmanager bij de Efteling: “Gezonde voeding wordt steeds belangrijker, ook tijdens een dagje uit. Uit onderzoek van Gezond Uit blijkt dat meer dan 50% van de dagrecreanten in Nederland het belangrijk vindt dat er een gezond alternatief is. We willen hierin voorzien en onze verantwoordelijkheid nemen.”

De Betere Keuze is een product dat op basis van voedingswaarden beter is dan een product uit dezelfde categorie. Denk aan een volkoren pannenkoek met vers fruit in plaats van stroop en een groentewrap in plaats van brood. De producten of gerechten worden voorzien van een label, waarop staat waarom het een Betere Keuze is. Denk aan ‘meer vezels’ of ‘minder suiker’. Voor De Betere Keuze gebruikt de Efteling de Schijf van Vijf als inspiratiebron.

Linda Schonewille, programmamanager vrije tijd bij JOGG: “Wij zijn verheugd dat de Efteling, als ondertekenaar van de ambitie Gezond Uit, deze mooi stap zet om het voedingsaanbod in het park gezonder te maken.”

Zodra de Efteling weer geopend is, zijn de Betere Keuze-producten op verschillende horecapunten in het hele park beschikbaar.

 

* Deelnemers aan Gezond Uit bieden op basis van de Richtlijn Eetomgevingen in toenemende mate een gezonder aanbod van eten en drinken en ondersteunen dit in presentatie en verkooptechnieken.

Blijf op de hoogte

Ontvang het laatste nieuws, best practices en tips & tricks.